Alla inlägg den 11 april 2007

Av Sandra - 11 april 2007 23:59

Epic MovieEn film som jag fann väldigt rolig! Som gjord för för personer med min humor (lite.. eller ganska mycket kass..) Kommer aldrig glömma Nicole Richie skämtet ;D

Av Sandra - 11 april 2007 18:48

Jag tror inte att jag med ord kan förklara hur mycket musik betyder för mig, inte för att jag är någon musik expert, eller lyssnar på det dygnet runt, jag kan inte heller namnen på alla de "bästa" banden eller texten till de "härligaste" och mest populära låtarna. Många säger också att jag har udda musik smak, eller kanske inte udda, men det är så kallad "Sandra musik". Och nej, ni kommer inte få mig att sluta lyssna på Pete Doherty, alla som nu vill det :) Jag lyssnar på det jag känner för, jag lyssnar på det jag är på humör för, på det jag känner för just den sekunden. Det finns ingen bättre tröst än en förstående låt när man är ledsen, när man är förkrossad eller när man bara vill försvinna från jordens yta. Då man hör orden och förstår att fler känt såhär och man är inte så ensam som man tror. Och det bästa av allt är ju att man kan lyssna på låten eller låtarna hur många gånger som helst, ibland räcker det med en gång för att man ska bli på bättre humör, men det kan även ta timmar och dagar, och det gör ingenting. Så härligt! Det finns heller inget bättre än en riktigt bra låt när man är på toppen humör, när man bara kan skrika ut orden (efter att man kollat så att man är ensam hemma..).Men den finns ju alltid en baksida med allt. Har du, som jag kopplat ihop en viss låt med en viss händelse? Eller en viss person? Eller en viss plats? En låt som du verkligen gillar men som du numera aldrig kan lyssna på igen bara för det där förbannade kopplandet du har gjort, som kanske inte ens var meningen? Men som tur är kommer det ju alltid nya låtar som man fastnar för som man får ha för sig själv, eller åtminstone koppla till något bra ;)För er som vill lyssna på något nytt så ska jag rekomendera lite "Sandra musik": Bowling For Soup, Babyshambles, Franz Ferdinand, Rooney, Maia Hirasawa och Death Cab For Cutie.

Ovido - Quiz & Flashcards